Lietuvos medicinos studentų asociacija (LiMSA) jau 35 metus gyvuojanti jaunimo nevyriausybinė organizacija. LiMSA nariai, medicinos ir kitų sveikatos mokslų studentai, būsimi sveikatos priežiūros specialistai, kurie dalyvaudami organizacijos veiklose kelia profesines ir minkštąsias kompetencijas, atstovauja savo interesams bei dalinasi su visuomene studijų metu sukauptomis žiniomis.

Kviečiame susipažinti su LiMSA vykdomomis visuomenės švietimo veiklomis ir pasinaudoti galimybe į savo įstaigą pasikviesti jaunų ir motyvuotų medikų, kurie praves interaktyvias veiklas sveikatos temomis.

Mūsų vykdomos visuomenės švietimo programos:

,,Tarp gyvybės ir mirties” – pirmosios pagalbos mokymai

Tikslas – suteikti dalyviams teorinių bei praktinių žinių apie pirmąją pagalbą.

Po mokymų dalyviai gebės kokybiškai suteikti pirmąją pagalbą, atpažinti situacijas, kurios gali reikalauti pirmosios pagalbos žinių taikymo ir praktiškai pritaikyti įgytas žinias.

Mokymus veda medicinos ir sveikatos mokslų studentai, turintys kompetencijų kokybiškai pristatyti pirmosios pagalbos svarbą bei išmokyti, kaip ir kada ją reikia suteikti.

Mokymų metu teorines žinias dalyviai pritaiko praktiškai – visų pirma pristatomi taisyklingo gaivinimo principai, vėliau suteikiama galimybė išbandyti jėgas ant manekenų.

Po mokymų dalyviai gebės efektyviai iškviesti ir komunikuoti su GMP, o iki jai atvykstant – taisyklingai suteikti pirmąją pagalbą nukentėjusiam asmeniui.

Sergančiojo slaugos pagrindų mokymai

Tikslas: suteikti dalyviams bazinių sergančiojo priežiūros įgūdžių.

Po mokymų dalyviai gebės:

  • Taisyklingai atlikti rankų higieną;
  • Atlikti bazinius gyvybinių funkcijų rodiklių tyrimus;
  • Pasirūpinti sergančiojo higiena;
  • Taikyti paskiriamąsias gydymo procedūras;
  • Taisyklingai tvarstyti ir prižiūrėti sergančiojo žaizdas;
  • Taikyti pragulų prevencijos priemones.

Alkoholio, tabako, narkotikų prevencijos programa

Uždaviniai:

  • Supažindinti mokinius su psichoaktyvių medžiagų sąvoka bei aptarti vartojimo problemą tarp bendraamžių;
  • Supažindinti su psichoaktyvių medžiagų vartojimo įtaka visuomenei bei žmogaus fizinei ir psichologinei sveikatai;
  • Paneigti ar patvirtinti mitus, susijusius su psichodelinių medžiagų vartojimu;
  • Skatinti diskutuoti opiomis temomis, ieškoti priežastinių ryšių tarp vartojimo ir vartotojo amžiaus;
  • Didinti mokinių sąmoningumą, refleksiją bei medicininį raštingumą psichoaktyvių medžiagų vartojimo tema.

Pristatymas vyksta interaktyvios diskusijos principu ir yra sudarytas iš trijų dalių:

  • tabakas,
  • alkoholis,
  • narkotinės medžiagos.

Mokiniai skatinami įsitraukti į mokymų eigą – kviečiama aktyviai atsakinėti, diskutuoti ir garsiai samprotauti pateiktomis temomis.

Užsiėmimo metu įgytos žinios pritaikomos aptariant realius pavyzdžius bei nagrinėjant klinikinius atvejus.

,,Imunitete, gelbėk!”

1–4 klasių programa

Uždaviniai:

  • Supažindinti dalyvius su viruso ir bakterijos sąvokomis bei jų skirtumais;
  • Interaktyvių užsiėmimų pagalba išmokyti mokinius, kas yra imunitetas ir kaip jis susidaro;
  • Supažindinti vaikus su taisyklingu rankų plovimu, kosėjimo ir čiaudėjimo etiketu bei mitybos piramide;
  • Mokiniams pristatyti dažniausiai vaikystėje sutinkamas infekcines ligas.

PAMOKOS PLANAS: Trukmė: 1 val. 30 min. (dvi pamokos)

  • LiMSA prisistatymas: keliais žodžiais apibūdiname LiMSA, pristatome projektą ir jo tikslą.
  • Supažindinimas su virusais ir bakterijomis, jų dydžių palyginimas: naudodami video medžiagą papasakojame apie įvairių ląstelių dydžius.
  • Žaismingas pilies gynimo mechanizmų ir žmogaus imuniteto palyginimas: apibūdiname imunitetą – kas, kaip ir kodėl jis susidaro?
  • Fizinio aktyvumo, sveikos mitybos bei asmens higienos pristatymas: supažindiname su fizinio aktyvumo nauda, parodome mankštos pratimus, mokome apie mitybos piramidę, taisyklingą rankų plovimą bei čiaudėjimo/kosėjimo etiketą.
  • Pristatome dažniausiai pradinukų sutinkamas infekcines ligas.
  • Viktorina: apklausėlė iš to, ką kalbėjome su mokiniais – kiekvienas klausimas pakomentuojamas.

5-12 klasių programa

Tikslas: šviesti mokinius apie imunitetą bei jo rūšis ir supažindinti juos su įvairiomis infekcinėmis ligomis.

Uždaviniai:

  • Supažindinti dalyvius su imuniteto samprata, išmokyti atskirti skirtingas imuniteto rūšis ir kaip jos susidaro;
  • Pristatyti įvairias infekcines ligas, jų simptomus ir plitimo kelius bei kaip nuo šių ligų galima apsisaugoti vakcinomis;
  • Išgirstą informaciją pakartoti viktorinos metu.

Programa įtraukta į Tarptautinės medicinos studentų asociacijų federacijos (IFMSA) programų sąrašą.

,,Žaislų ligoninė”

Projekto tikslas – sumažinti darželio amžiaus vaikų (3-7 metų) “baltų chalatų” baimę, supažindinti juos su gydytojo profesija ir taip prisidėti prie visuotinio imuniteto didinimo.

Uždaviniai:

  • Žaidimo forma supažindinti darželio amžiaus vaikus su įvairiomis medicininėmis procedūromis, leidžiant patiems gydyti pliušinius žaisliukus;
  • Žaismingai pristatyti ligos istorijos pildymo tvarką ir taip mažinti vaikų gydytojų baimę;
  • Papasakoti apie gydytojų kasdienybę, juos “demistifikuoti” ir taip sumažinti atskirtį tarp vaikų ir gydytojų.

Programa įtraukta į Tarptautinės medicinos studentų asociacijų federacijos (IFMSA) programų sąrašą.

Lytiškumo ugdymo mokymai

Lytiškumo ugdymas– tai IPET mokymosi principais paremtas bei įvairaus amžiaus grupėms pritaikytas procesas, kurio metu vyksta ugdymas seksualinės ir reprodukcinės sveikatos bei teisių klausimais, įtraukiant kognityvinius, emocinius, fizinius ir socialinius aspektus.

Lytiškumo ugdymo siekis yra suteikti jauniems žmonėms, ypač vaikams ir paaugliams, įgūdžius tinkamai vertinti bei aktyviai rūpintis savo sveikata.

Lytiškumo ugdymo tikslas: suteikti galimybę vystyti pagarbą sau ir kitam asmeniui paremtus tarpasmeninius santykius, informuoti apie asmens elgsenos įtaką savo ir kitų sveikatai bei skatinti gerbti asmens teises viso jo gyvenimo laikotarpiu.

Pamokas veda LiMSA nariai, medicinos ir kitų sveikatos mokslų studentai, kurie yra praėję mažiausiai 9 valandų IPET (International Peer Education Training) pagrindu paruoštus mokymus.

Tiek mokymuose, tiek vėliau vedamose lytiškumo ugdymo pamokose remiamasi mokslu grįsta informacija.

Informacija pateikiama pasitelkiant interaktyvius užsiėmimus, pamokose skatinama tolerancija kito nuomoneipaisoma saugios erdvės (angl. safe space) principųvadovaujamasi vedančiųjų ir auditorijos nustatytų grupės taisyklių.

Pamokų temos bei programos sudaromos atsižvelgiant įmokyklos ar kitos įstaigos poreikius.

Užsiėmimai gali būti vedami žemiau nurodytomis temomis:

  • brendimas ir kūno pokyčiai;
  • abipusis dviejų žmonių susitarimas (angl. consent) ir jo svarba;
  • vyro bei moters suvokimas, lyčių vaidmenys bei stereotipai;
  • lytinė ir seksualinė tapatybė;
  • pornografijos įtaka;
  • lytiškai plintančios infekcijos;
  • požiūris į nėštumo nutraukimą.

Užsiėmimo trukmė priklauso nuo mokyklos suteikto laiko.

Pamokos, priklausomai nuo galimybės, vedamos kaip užklasinė veikla ar klasės valandėlės metu.

Projektas ,,FAST Herojai”

Pagrindinė idėja – pasitelkti vaikų entuziazmą mokytis ir taip paskatinti juos dalintis įgytomis žiniomis apie insulto prevenciją su visa šeima.

Projekto tikslinė auditorija – vaikai ir jų seneliai

Projektu siekiama skleisti informaciją apie pagrindinius insulto
simptomus ir išmokyti vaikus efektyviai elgtis kritinės situacijos metu.

Tikslas: vaikų pagalba skleisti žinią apie insulto požymius bei būtinybę nedelsiant iškviesti greitąją pagalbą jį įtarus.

Uždaviniai:

  • sprendžiant įvairias užduotis pratybų sąsiuviniuose išmokyti vaikus apie insulto požymius ir būtinybę imtis skubių veiksmų jiems atsiradus;
  • užtikrinti vaikų gebėjimą atpažinti insulto požymius ir ugdyti pasitikėjimą savimi priimant sprendimus kritinėje situacijoje.

Daugiau informacijos: https://lt-lt.fastheroes.com/

Taip pat, LiMSA lektoriai gali adaptuoti jau esamas veiklas priklausomai nuo dalyvių amžiaus bei kalbėti kitomis temomis:

  • Pasidalinti sveikatos mokslų studijų patirtimi;
  • Papasakoti apie savanorystę Jaunimo nevyriausybinėje organizacijoje LiMSA ir supažindinti su savanorystės nauda;
  • Organizuoti interaktyvias pamokas, dirbtuves, užsiėmimus Žmogaus teisių temomis;
  • Pravesti interaktyvią anatomijos pamoką;
  • Kalbėti įvairiausiomis sveikatos temomis pagal įstaigos poreikius.

Kviečiame užpildyti rezervacijų formą: https://forms.gle/SG3w8nYnrGbgWH5e9