Socialinė reklama yra vienas iš būdų skatinti visuomenės pilietiškumą, išreikšti susidariusias socialines problemas ir priversti susimąstyti. Deja, ne visada ši informavimo priemonė išnaudojama tinkamai – Lietuvos miestuose trūksta patrauklios ir veiksmingos socialinės reklamos. Dėl šių priežasčių Lietuvos medicinos studentų asociacijos (LiMSA) nariams kilo mintis sukurti įsimintiną reklamą jaunimui patraukliu stiliumi, skirtą vienai iš svarbiausių prevencinių temų – rūkymui.

Projekto „Daugiau jokios kvailos socialinės reklamos!“ pagrindinis uždavinys buvo ne tik platinti nerūkymo idėją į pagalbą pasitelkiant reklamą, bet ir ugdyti asmens atsakomybės už savo sveikatą jausmą, įrodyti paaugliams ir akademiniam jaunimui, kad vartodamas tabaką neesi jau toks „kietas“.

Nieko nenutuokdami apie reklamos kūrimo virtuvę, Kauno medicinos universiteto Medicinos fakultete studijuojantys LiMSA nariai išklausė reklamos srities profesionalų – agentūros „Euro RSG MIA“ projektų direktorės Živilės Baltulionytės ir kūrybinės grupės atstovės Linos Krutulytės, -paskaitųapie socialinės reklamos kūrimą. Jos pateikė daug Lietuvos ir užsienio reklamos pavyzdžių, aiškino, kaip tinkamai išreikšti idėją, kas sudomintų jauną auditoriją bei nuolat konsultavo projektui skirtų atvirukų ir stendinės reklamos kūrimo metu. LiMSA nariai taip pat bendravo su psichologais ir Nacionalinės tabako ir alkoholio kontrolės koalicijos prezidentu Aurelijumi Veryga, kurie patarė nenaudoti per daug šokiruojančių idėjos išreiškimo metodų ir pateikti jaunimui rūkymo alternatyvų.

Kelis mėnesius vykęs intensyvus socialinės reklamos prieš rūkymą procesas davė neblogų rezultatų – išspausdinta 10000 reklaminių atvirukų, kuries išplatinti Kauno ir Vilniaus jaunimo gausiai lankomose vietose, tokiose kaip barai „Woo“ ir „Brusly“, „Tamsta club“, „Džem pub“, naktiniai klubai „Gravity“ bei „Combo“, kavinės „Bella toscana“ ir „B.O.“. Smagiuose, pačių medicinos studentų kurtuose atvirukuose skatinama susimąstyti apie tai, jog rūkymas sukelia impotenciją, apsigimimus, blogą burnos ir rankų kvapą. Viešosios stendinės reklamos su spalvinga daug akių ir žmogaus rankas tuirinčia žuvimi bei šūkiu „Mamytė vaikystėje rūkė“ mėnesį stovės Kaune ant Parodos kalno bei Vilniuje Žvėryno mikrorajone. Šiose reklamose skelbiamas ir pagalbos metantiems rūkyti telefonas, kuriuo paskambinę gausite patarimų kaip visam laikui atsisakyti tabako vartojimo.

LiMSA dėkoja projektą finansavusiai Europos Komisijos Help kampanijai prieš tabaką bei skirtingų sričių specialistams, padėjusiems sukurti tokias reklamas, kurios tikimasi, jog įsimins, sukels diskusijų ir apmąstymų tiek tarp jaunų, tiek tarp vyresnio amžiaus žmonių.

Socialinės reklamos projekto prieš rūkymą koordinatorė Evelina Preišegolavičiūtė
Mob.tel.: +370-657-83809
El.paštas: evelinaprei@gmail.com