Tailandas – LiMSA

Bankokas, 2016 m. liepa
Universitetas Chulalongkom

Įspūdžiai apie šalį ir miestą:
Geriausia kelionė mano gyvenime! Mano ligoninė buvo pačiame centre, prie didžiulio Lumpini parko, todėl visas man reikalingas vietas galėjau nesunkiai pasiekti su traukiniais, metro ir autobusais. Transportas pigus, todėl daug keliavau. Vietiniai skrydžiai taip pat nebrangūs, ypač perkant iš anksto. Aplankiau labai daug populiarių vietų! Rekomenduoju važiuoti liepą, nes tada Tailande vyksta valstybinė šventė, kurios metu gydytojai neina į darbą – turėjau net tris laisvas dienas po savaitgalio. Tačiau pastebėjau, kad prekybininkai gudrauja su užsieniečiais, ir daugelis muziejų jiems taiko dvigubas kainas, todėl būkite atidūs.

Įspūdžiai apie praktiką:
Praktiką atlikau reabilitacijos skyriuje. Nors Lietuvoje apie šią specialybę niekada negalvojau, buvo įdomu ir naudinga! Turėjau specialiai man paruoštą tvarkaraštį, kuris kiekvieną dieną buvo skirtingas. Buvau ir ambulatoriniuose skyriuose, įvairiose laboratorijose, mankštų salėse. Kitaip tariant, pamačiau absoliučiai viską, kas susiję su reabilitacija, mokiausi „dry needling“ metodo (tai metodas, iš dalies panašus į akupunktūrą). Mano diena oficialiai trukdavo nuo 8.30 iki 16.00 su valandos pietų pertrauka viduryje, bet ateidavau 9.00, o po pietų dažnai ir anksčiau paleisdavo. Visą laiką bendravau su tomis pačiomis rezidentėmis. Jos buvo nuostabios: stengėsi kuo daugiau padėti, versti man į anglų kalbą, todėl nesijaučiau atstumta dėl to, kad nesuprantu pacientų.

Įspūdžiai apie apgyvendinimą ir kitas buities smulkmenas:
Gyvenau keturviečiame kambaryje su dar trimis merginomis. Turėjome netgi ir kondicionierių, kurio labai trūko vaikinams jų bendrabutyje. Tualetai ir dušai buvo normalūs, kiekvieną dieną valomi. Žinau, kad pavyzdžiui Siriraj ligoninėje studentas neturėjo šilto vandens dušuose, o mes turėjome viską. Bendrabutis pačioje universiteto teritorijoje, todėl ryte pasiekti praktiką trukdavo tik 5 minutes.

Įspūdžiai apie maitinimą:
Bendrabutyje virtuvėje buvo tik šaldytuvas, mikrobangų krosnelė ir karšto vandens aparatas (makaronams užsipilti). Kadangi maistas pigus ir labai skanus, niekas tose virtuvėse negamintų ar šiaip ar taip. Valgyklose maisto kaina svyruodavo nuo 0.9eu iki 1.5eu už normalų patiekalą, tai norint tikrai galima taupiai gyventi. Keista, kad maitinomės patys visą mėnesį, o tik paskutinę savaitę išdalino mūsų „maistpinigius“. Bet net ir be jų tikrai išgyventi galima. Valgiau labai daug vaisių, nes jie skanūs, pigūs. Galiausiai priaugau porą kilogramų po kelionės, todėl pasiruoškit platesnes kelnes.

Įspūdžiai apie socialinę programą:
Kadangi studentams liepą buvo pats darbymetis, nes jų mokslo metų pradžia, socialinių išvykų nebuvo daug. Kiekvieno universiteto CP organizavo savo globotiniams “food and drink party” – nusivesdavo į vietinių patiekalų kavinę. Buvo du pagrindiniai renginiai – plaukimas kruizu upe Bankoke, su daug maisto, gyva muzika ir t.t., ir socialinė programa šeštadienį – nuvedė į Grand Palace – Wat Pho – vakarieniauti.

Įspūdžiai apie kelionę iki vietos:
Skridau per Maskvą, su Aeroflot oro linijomis. Ne itin patiko, plius brangoka. Žinau, kad daugelis skrido per Dubajų ir liko patenkinti, tačiau iki Dubajaus skrydžiai tik iš Lenkijos (bent jau dabar). Mano studentė manęs nepasitiko, bet viską taip aiškiai išdėstė, kad pasiklysti nebuvo įmanoma. Ji pasitiko mane stotyje, o nuo jos pėsčiomis nuėjome iki bendrabučio.

Hermantas
Bankokas, 2015 m. liepa
Vajira ligoninė

Įspūdžiai apie šalį ir miestą:
Labai graži vieta, nuostabūs, nuoširdūs žmonės. Po praktikos vakarus leisdavome ant ligoninės stogo esančioje sraigtasparnių nusileidimo aikštelėje. Būsimiems keliautojams siūlyčiau pabandyti pajodinėti drambliais Chiang Mai mieste. Susisiekimas gana chaotiškas. Pigūs taksi ir tuk-tuk automobiliukai. Maisto kainos parduotuvėse panašios kaip ir Lietuvoje, bet gatvės maistas pigus, nebrangūs viešbučiai ir transportas.
Įspūdžiai apie praktiką:

Praktiką atlikau onkologijos skyriuje. Ligoninėje praleisdavau nuo 3 iki 5 valandų per dieną. Operacijose nedalyvavau. Turėjau nuolatos mane prižiūrintį gydytoją, su kurio vaikščiodavau į vizitacijas, konsultacijas ir konsiliumus. Praktika buvo naudinga. Įgavau diagnostinių navikų diagnozavimo įgūdžių. Dauguma studentų buvo chirurginiuose skyriuose, apie juos atsiliepė gerai, gavo nemažai padirbėti rankomis.
Įspūdžiai apie apgyvendinimą ir kitas buities smulkmenas:

Gyvenau studentų bendrabutyje. Mano ligoninėje buvo 4 mainų studentai. Gyvenome kambariuose po du, turėjome savo vonios kambarį. Virtuvės nebuvo. Gyvenimo sąlygos geros, neturėjome oro kondicionieriaus. Gyvenau ligoninės teritorijoje, iki skyriaus 2 min pėsčiomis.
Įspūdžiai apie maitinimą:

Gavau dienpinigių 3000 batų. Valgydavome gatvės maistą, buvo skanu.
Įspūdžiai apie socialinę programą:

Socialinė programa buvo organizuojama vis kitos ligoninės IFMSA skyriaus. Kartą per savaitę turėdavome po kokį renginuką.
Įspūdžiai apie kelionę iki vietos:

Keliavau lėktuvu su Turkish Airlines, jungiamasis persėdimas Stambule. Kaina 700eur.

Ten fainai!

Gintarė
Rangsit, 2015 m. liepa

Thammasat universitetas

Įspūdžiai apie šalį ir miestą:
Mūsų gyvenvietė buvo apie 50km nuo Bankoko centro. Pačiame miestelyje be universiteto teritorijos ir 7/11 parduotuvių kiekviename kampe nelabai ko ir tebuvo. Kainos visame Tailande (išskyrus Puketą) labai mažos. Iš universiteto važinėdavo mikriukai iki Bankoko centro ir artimiausio didelio prekybos centro. Kaina – mažesnė nei euras. Norint vakare grįžti iš Bankoko reikėdavo važiuoti taksi, bet jis kainuodavo apie 10 eurų. Pagrindinė ir greičiausia susisiekimo priemonė – autobusai ir mikriukai. Ilgesnėms kelionėms galima rinktis ir traukinius su lovomis, tačiau niekada negali žinoti, ar traukinys atvažiuos laiku. Tailandas labai graži, įvairi ir didelė šalis, tad siūlyčiau savaitgaliais nukeliauti tiek i šiaurę, tiek į pietus. Šalyje pakankamai daug pigių oro linijų, autobusai taip pat nebrangūs ir VISI turi oro kondicionierius.
Įspūdžiai apie praktiką:

Dirbau bendrosios chirurgijos skyriuje, bet eidavau ir į kitas operacijas. Operacinėje galėjome būti kiek norime, nustatyto laiko nebuvo. Asistuoti neteko, nes kiekvienoje operacijoje dalyvavo begalės tailandiečių studentų. Prižiūrinčio gydytojo taip pat neturėjau. Užtat mačiau lyties keitimo operaciją! Žmonės buvo labai patenkinti orto-traumų ir kardiochirurgijos skyriais.
Įspūdžiai apie apgyvendinimą ir kitas buities smulkmenas:

Gyvenau bendrabutyje su graike, po dviejų savaičių atvažiavo keturi lenkai, tad mūsų universitete buvom šeši mainų studentai. Gyvenome „bute”, kuriame buvo du miegamieji kambariai su dviem lovom, svetaine ir vonia su tualetu. Virtuvės nebuvo, bet universiteto virtuvė buvo visai šalia – maistas ten labai pigus ir labai skanus. Ligoninę pasiekdavome per penkias minutes, nes universiteto miestelyje važinėja specialūs autobusiukai.
Įspūdžiai apie maitinimą:

Gavome dienpinigių pietums, tačiau tailandiečiai labai svetingi, tad dažniausiai mus vaišindavo studentai, gydytojai ar universiteto profesoriai. Maistas Tailande beprotiškai skanus, bet tie, kurie nevalgo aštraus maisto, turėtų pasisaugoti. 😀
Įspūdžiai apie socialinę programą:

Socialinės programos nebuvo. Tačiau su mainų studentais susigalvodavome, kur važiuosime patys. Vasaros metu tailandiečiai mokosi, tad jiem gana sunku prižiūrėti mainų studentus.
Įspūdžiai apie kelionę iki vietos:

Keliavau iš Vilniaus į Helsinkį ir iš Helsinkio į Bankoką. Kelionė užtruko apie 15val. Patarimas pirkti bilietus iš ankščiau, kiek teko girdėti, bilietų kaina yra nuo 500 eurų. Atvykus į oro uostą mus pasitiko studentai ir nuvežė į universitetą.

Rūta
Bangkok, 2013 m. rugpjūtis
Vajira hospital

Įspūdžiai apie šalį ir miestą:
Bankokas – metropolis. Milžiniškas miestas, turintis begalę įvairiausių nuostabių vietų, kur kiekvienas gali surasti ką nuveikti ir pamatyti. Tailandas – kerinti šalis, turinti be galo gražią gamtą, nepaprastą pagarbą jaučiančius žmones, įspūdingus statinius.
Įspūdžiai apie praktiką:
Praktiką atlikau akušerijos – (onko) ginekologijos skyriuje. Likau labai patenkinta, nes turėjau galimybę susipažinti su nuostabiais gydytojais – mokytojais. Tailandiečiai yra tauta, kuri jaučia nepaprastai didelę pagarbą žmogui, ir tai yra jaučiama visame kame bendraujant ir dėstytojams su studentais, ir gydytojams ar studentams su pacientais. Šis dalykas labai žavi ir verčia pasimokyti. Praktikos gavau, man buvo leista apžiūrinėti moteris, keliskart asistavau gimdymuose bei operacijose.
Įspūdžiai apie apgyvendinimąir kitas buities smulkmenas:
Buvau apgyvendinta studentų bendrabutyje. Dėl religijos, bendrabučiai vyrams ir moterims yra atskiri ir vyrai negali įeiti į moterų bendrabučius ir atvirkščiai. Gyvenamosios sąlygos buvo neblogos, tiesa, komforto jokio. Neturėjau net karšto vandens… (bet viskas išgyvenama).
Įspūdžiai apie maitinimą:
Maitinimui gavau kišenpinigių. Maitinimasis vyksta gatvėje šalia ligoninės, apie higieną įsivaizduoti galite patys. Tad jei esate labai dideli jautruoliai maisto atžvilgiu, gerai pagalvokite, ar Tailandas tikrai yra jums tinkama šalis mainams (gamintis pačiam sąlygų nėra jokių, nes bendrabutyje jokios virtuvės nėra).
Įspūdžiai apie socialinę programą:
Mano socialinė programa buvo labai menka – vos keli susitikimai su savo kontaktiniais asmenimis, nes tuo metu, kai aš buvau mainuose, jiems buvo egzaminų sezonas, tad jie neturėjo laiko. Mes buvome 3 mainų studentės, tad visą soc. programą galima sakyti organizavomės pačios.
Įspūdžiai apie kelionę
 iki vietos:
Kelionė lėktuvu su greitu persėdimu truko 13 valandų, nei daug, nei mažai:) Patarčiau bilietus pirkti kuo anksčiau (vis tiek skristi turėsite į Bankoką, nes daugelis ligoninių būtent sostinėje ir yra), nes artėjant skrydžio datai jie smarkiai ir labai greitai brangsta.
Viskas, kas netilpo, bet verta paminėti:
Jei norite į mainus važiuoti pasilinksminti ir smagiai praleisti laiką su užsienio studentais, Tailandas nėra tinkamiausia vieta (tokiu atveju siūlyčiau pagalvoti apie Italiją ar Ispaniją, kur tikrai labai smagu būna, ir kur ligoninėje labai jau „laisvas“ grafikas). Jei rinksitės Tailandą, teks atsakingai pasižiūrėti į savo profesinę praktiką, rengti pranešimus gydytojams ir pan. Man buvo labai smagu, kad turėjau tokią galimybę, daug visko išmokau.

Austėja
Moksliniai mainai
Bankokas, 2015 m. liepa

Mahidol universiteto Ramathibodi ligoninė

Įspūdžiai apie šalį ir miestą:
Gyvenimas Bankoke lėtas ta prasme, kad užtrunka daug laiko nusigauti iki bet kurios miesto vietos (ypač 16-18 val.). Galima sėkmingai įstrigti kamščiuose trims ar net daugiau valandų, todėl piko metu esant galimybei siūlau rinktis sky-train transportą. Apskritai viešasis transportas (tuk tuk’ai, taksi, motoroleriai, sky-train, upės keltai ir valtys) – pigus, tačiau galiausiai pastebi išleidžiantis daugiausiai būtent jam. Bankoke beveik niekas nevaikšto – visi naudojasi visomis transporto rūšimis. Visas jas ir siūlau išbandyti. Gerai nusiderėjus už 10 batų (0.30 euro) su motoroleriu tave gali pavežti porą kilometrų tomis gatvėmis, kuriomis nepravažiuoja taksi. Tuk-tuk ir motorolerį rekomenduoju nedideliems atstumams, o taksi – tolimesniems. Tačiau užsienietiškai atrodančius veidus taksi vairuotojai visados sumąsto, kaip apgauti net ir naudojant taksometrą, taigi aš pati šia transporto priemone stengiausi naudotis tik keliaudama su vietiniais. Labiausiai sužavėjo vietinių draugiškumas ir rūpestingumas – esant galimybei linkiu kuo daugiau su jais bendrauti. Taip pat verta nepraleisti svarbiausių Bankoko objektų: šventyklų, Chao Phraya upės, Khaosan Road (su visu naktiniu gyvenimu), tailandietiško masažo, Chatuchak Weekend Market ir dar daug daug kitų kelioniniuose žurnaluose minimų vietų. Aplankyti šiuos objektus tikrai verta, bet tuo pačiu neužmirškite ir Bankoko apylinkių – Ayuthaya, Pattaya Beach, Kanchanaburi ir kitų.
Tailando kainos nepalyginamai mažesnė nei kur kitur, tačiau pasiruoškite išleisti kur kas daugiau nei planuojate, nes, kaip minėjau, viešasis transportas ir nepaprastai mažos kainos palengvina piniginę.  Gatvėje užkandžių nusipirkti iš vietinių kioskelių galima už 20-50 batų (2-5 litus). Restoranuose kainos kur kas didesnės – svyruoja nuo 150-700 batų (15-70 litų). Tailandiečiams įprasta maistą kavinėse užsakinėti bendrą, o paskui kainą dalinti į lygias dalis nepriklausomai nuo to, kiek suvalgei. Taigi nuėję į restoraną su savo tailandiečiais draugais ir pasisiūlę susimokėti už save (jie visada siūlysis už jus sumokėti), pasiruoškite pakrapštyti piniginę, nes pastarieji valgo daug. Rekomenduoju prieš vykstant į Tailandą informuoti savo banką apie kelionę, nes Tailandas turbūt vienintelė vieta, įtraukta į pavojingų sąrašą. Ten daug sukčių, taigi siūlau banko kortele naudotis atsargiai. Apskritai ja daug naudotis neteks, nes dažniausiai visur Tailande atsiskaitoma grynais. Taigi tik nuvykus turėkite šiek tiek grynų. Vėliau juos nusiimti nuo ATM aparato bus nesunku – šių yra visur.
Įspūdžiai apie praktiką:

Praktiką atlikau Mahidol universiteto Rhamathibodi ligoninės viename iš padalinių – Pharmacogenetics and Personalised medicine skyriuje. Dirbau nuoširdžiai, nes man buvo pasiūlyta pasiekus gerų rezultatų juos atsispausdinti. Ligoninės laboratorijoje galėjau praleisti kiek norėjau laiko. Visgi būdavau nuo 9 ryto iki 18 val. vakaro. Praktika buvo nuostabi, išmokau daug laboratorijos ypatumų bei pagilinau savo mokslinio darbo atlikimo ir rašymo žinias. Praktikos pabaigoje atsiskaitymui turėjau paruošti 2 valandų trukmės prezentaciją ir joje pristatyti savo atlikto laboratorijoje projekto idėjas, sukauptas mokslines žinias pasirinkta darbo tema. Mano sugalvotas mokslinis projektas buvo „Lamotrigine induced severe cutaneous adverse reactions (SCARS) related to HLA-B*5012“. Taigi šiame skyriuje man buvo suteikta galimybe atlikti su juo susijusius laboratorinius bei mokslinius tyrimus. Esu labai patenkinta savo mėnesio moksline praktika šioje ligoninėje. Tailandiečiai labai darbštūs ir labai pažengę mokslo srityje, taigi labai rekomenduoju čia važiuoti su moksliniais mainais ir ypač į Mahidol universitetą, kuris čia garsėja kaip stipriausias mokslinėje srityje.
Įspūdžiai apie apgyvendinimą ir kitas buities smulkmenas:

Apgyvendinimas buvo nemokamas, vietiniame studentų bendrabutyje, kad būtų suteikta proga pabendrauti ir susipažinti su vietiniais studentais. Vienintelis neįprastas dalykas buvo kietos lyg medis lovos bei vienos temperatūros (šaltas) dušas. Tačiau prie šių dalykų buvo galima greitai priprasti dėl visai kitokio „tailandietiško” klimato. Kambaryje gyvenome 3 užsienietės (mainų studentės), nors jis buvo keturvietis. Turėjome atskirą dušą ir tualetą. Taigi sąlygos išties buvo labai geros. Tailandiečiams neįprasta namuose gamintis, tad bendrabutis neturėjo tikros virtuvės, tik bendrą erdvę su šaldytuvais, kriauklėmis ir vandens aparatais. Tačiau virtuvės visai nepasigedome – jos Tailande išties nereikia. Taip pat bendrabučiai buvo ligoninėsteritorijoje, o ligoninė – labai didelė, todėl pasiekti savo skyrių pėsčiomis užtrukdavo apie 15 min.
Įspūdžiai apie maitinimą:

Maitinimui buvo skirti kišenpinigiai, kuriuos gavome atvykę (3000 batų=300 litų), taigi nebuvome priversti naudotis vietinės kavinės siūlomu maistu – valgėme skirtingose vietose, įsikūrusiose ligoninėje.
Įspūdžiai apie socialinę programą:

Socialinė programa buvo nuostabiai suorganizuota. Kartu su studentais lankėmės žymiuose objektuose, kavinėse, važiavome į kelių dienų keliones aplink Bankoką, plaukiojome Chao Phraya upe. Visos programos buvo apmokėtos ir mums už jas mokėti nereikėjo, nebent kelionių metu sumąstydavome ką nors patys nusipirkti pavalgyti ar atsigerti.
Įspūdžiai apie kelionę iki vietos:

Keliavau lėktuvu Lufthansa Airlines per Frankfurtą. Visa kelionė pirmyn ir atgal kainavo apie 700 eurų. Kelionė iki vietos buvo puiki, aerouoste pasitiko vietiniai studentai, taigi neteko klaidžioti po miestą ar permokėti už taksi paslaugas.